Pyssel Väska / Craft Tote

Väskan hade blivit lite dammig… och då den var tömd kom jag på att stämpla lite flourish (Viva Decor) med en textil dyna som jag inköpte i USA 2008. Det blev inte så tydligt som önskat så jag fyllde i med en vattenfast svart tusch och avslutade med ett lager 3D lack. Jag blev Super Nöjd!!!

****

My craft bag had gotten a bit dusty … and when it was empty, I got aan Idea to to stamp some flourish with a textile pad that I bought in the U.S. 2008.  It din’t  turen out as clear as desired, so I filled in with a permanent black ink and finished it of with a coat of 3D coting . It turned out so NICE!

Förre / Before

Verktygsväska i elektrikermodel från BILETEMA

 

Adressbok / Address book

Här har jag embossat med clear (text) färgat in med olika Distress Ink. Därefter stämplade jag frimärken, två av dem maskerade jag tillsammans. avslutade stämplandet med två  flourish stämplar (alla stämplarna förutom de två frimärkena är från Viva Decor. Färglade med gel pennor och copic, avslutade med lite 3D lack.

****

Here I embossed with clear (text) colored in with various Distress Ink. Then I stamped stamps, two of them masked  together. Completed the design with two flourish stamps (all stamps except for the two stamps are from Viva Decor. Colored with gel pens and copic markers, ended with a some of 3D coating.

Före / Before

Värmeljus glas /Candle Glass

Här har jag dekorerat upp två gamla ölglas, aluminium tejpen döljer 40 cl markeringen eftersom jag använt den både på utsidan och insidan. De två små älvorna är från Vilda, den en har jag färglagt med H2O och den andra med copic. De är nedstrukna bakom blomman vid foten kan lätt tas bort eller bytas ut om så önskas.  Mitten på den stora blomman är ursprungligen en  beige körsbärsblomma som jag färgat in med perfect pearl gold mist samt Distress Ink.  Därefter doppat hela blomman i vatten pressat ihop( samtidigt kramat ut vatten varpå jag  torkat den med embossing fönen. Vecklade ut de yttersta blom bladen helt … mitten pistiller smältes samman hur snyggt som helst!!!  De stora blommorna var ursprungligen vita men även de har fått Perfect peral och Distress behandling med i andra nyanser.

****

Here  have  I decorated the two old beer glass, aluminum tape hides the 40 cl mark because I used it both outside and inside. The two little elves are from the Vilda Stamps, one is colored with H2O and the other with copic. They are duked down behind the flower at the foot  and can easily be removed or replaced. The center of the large flower is originally a beige cherry flower that I colored in with perfect pearl gold mist and Distress Ink.  Then i dipping the flower in water, pressed together (while squeezing the water out and then I dry it with embossing heating gun. Peeled out the outer layer petals completely … center pistils are fused together…nice effect!  The large flowers were originally white but also they have received Perfect Pearl and Distress treatment but some different colors.

Silver tråd, vita pärlor i olika storlekar samt en massa 3D lack (vatten droppar)

****

Silver wire, pearls in different sizes and a lot of 3D paint (water droplets)

Värme ljushållare / Tealight holder

Imorgon kväll  är det skolavslutning för sonen, så jag har gjort tre värmeljus hållare till hans lärare.  Ursprungligen var det dricksglas som vi tröttnat på, men efter som de inte var något fel på dem så får de leva vidare som ljus hållare. Dekorerat med aluminiumtejp, 3D lack, silver tråd, bling samt egen tillverkade rosor.

****

Tomorrow night is the last day of school for our son, so I’ve done three tealight holder for his teachers. Originally it was our glasses that we got tired of, but it  were not something wrong with them so they may live on as candle holders. Decorated with aluminum tape, 3D varnish, silver thread, bling and home-made roses.

 

Före /Before

Värmeljus burk / Tea lights box

Jag hade klätt en ny O’boy plåtburk , jag använder dessa burkarna till att förvarar värmeljus i. Gjorde en för några år sedan, den här tänker vi ha i köket… så letade bland mina mönstrade papper som skulle passa in där! Skar ut remsor och monterade den slumpvis.

****

I had altered a new O’boy tin can, I use these this to store tea lights in. I did a one some years ago, this plan we have for this one is for the kitchen … then searched among my patterned paper that would fit in there! Cut out the strips and mounted them randomly.

Mosaik papper (kakel), grönt mönstrat papper (gardin) Gula blommor (tapeter) egen tillverkade blommor i samma nyanser som tapeterna. Färgade in kanten med svart StazOn för att täcka över den blå färgade kanten under locket, lät det överlappa papperskanten samt stämplade färgstänk med en Vilda stämpel.

****

Mosaic paper (tile), green patterned paper (curtains) Yellow Flowers (wallpaper) home-made flowers in the same shades as the wallpaper. Coloured in the blue colored edge under the lid with black StazOn to cover it up and I let it overlap ton to the paper and stamped splash with a Vilda stamp.